Ostateczny koniec Google Analytics 3 – jak się przygotować?

Newsy
Ostateczny koniec Google Analytics 3 – jak się przygotować?
Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Google oficjalnie potwierdziło zamknięcie usługi Google Analytics 3 (Universal Analytics). Jej zastępcą ma być Google Analytics 4.

W praktyce oznacza to, że od 1 lipca 2023 roku starsza wersja narzędzia nie będzie już przetwarzała danych, a w efekcie nie będą one pojawiały się w jej interfejsie.

Nowa era analityki internetowej

Choć dotychczasowi użytkownicy nadal będą mieli dostęp do zebranych w usłudze danych, to nie będą one aktualizowane, co oznacza, że narzędzie nie będzie przydatne. Przejście na Google Analytics 4 staje się więc koniecznością, nie wyborem. To ważna informacja dla webmasterów i właścicieli witryn, którzy korzystają z usługi do analizowania zasobów internetowych.

Aby prawidłowo się na to przygotować, firma już w 2020 roku zalecała wdrożenie dual tagging, czyli śledzenia równoległego danych z użyciem obu wersji narzędzia równocześnie. Z taką konfiguracją lepiej nie zwlekać – im szybciej ją wykonamy, tym więcej danych będziemy mieli do analizy po zamknięciu GA3.

Zdj. główne: Myriam Jessier/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak efektywnie przygotować się do egzaminu maturalnego: sprawdzone metody i techniki nauki
Jak efektywnie przygotować się do egzaminu maturalnego: sprawdzone metody i techniki nauki
Odkryj skuteczne metody oraz techniki przygotowania się do egzaminu maturalnego, które zwiększą Twoje szanse na uzyskanie wysokich wyników.
Jak skutecznie nauczyć się języka obcego za pomocą kursów online?
Jak skutecznie nauczyć się języka obcego za pomocą kursów online?
Odkryj tajniki efektywnej nauki języka przez Internet. Kursy online jako skuteczne narzędzie opanowania obcego języka. Śledź nasz przewodnik i osiągnij biegłość w wybranym języku.
Czy personalizacja reklam online naprawdę zwiększa sprzedaż?
Czy personalizacja reklam online naprawdę zwiększa sprzedaż?
Odkryj, jak personalizacja reklam w Internecie może oddziaływać na twoje wyniki sprzedaży. Dowiedz się o technikach stosowanych przez ekspertów oraz o potencjalnych korzyściach i pułapkach personalizacji w marketingu internetowym.
Ostatnie wpisy