Ostateczny koniec Google Analytics 3 – jak się przygotować?

Newsy
Ostateczny koniec Google Analytics 3 – jak się przygotować?
Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Google oficjalnie potwierdziło zamknięcie usługi Google Analytics 3 (Universal Analytics). Jej zastępcą ma być Google Analytics 4.

W praktyce oznacza to, że od 1 lipca 2023 roku starsza wersja narzędzia nie będzie już przetwarzała danych, a w efekcie nie będą one pojawiały się w jej interfejsie.

Nowa era analityki internetowej

Choć dotychczasowi użytkownicy nadal będą mieli dostęp do zebranych w usłudze danych, to nie będą one aktualizowane, co oznacza, że narzędzie nie będzie przydatne. Przejście na Google Analytics 4 staje się więc koniecznością, nie wyborem. To ważna informacja dla webmasterów i właścicieli witryn, którzy korzystają z usługi do analizowania zasobów internetowych.

Aby prawidłowo się na to przygotować, firma już w 2020 roku zalecała wdrożenie dual tagging, czyli śledzenia równoległego danych z użyciem obu wersji narzędzia równocześnie. Z taką konfiguracją lepiej nie zwlekać – im szybciej ją wykonamy, tym więcej danych będziemy mieli do analizy po zamknięciu GA3.

Zdj. główne: Myriam Jessier/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Analiza danych sprzedażowych w systemach POS – Jak wykorzystać informacje do podejmowania decyzji
Analiza danych sprzedażowych w systemach POS – Jak wykorzystać informacje do podejmowania decyzji
Wykorzystaj moc analizy danych sprzedażowych w systemach POS do strategicznego podejmowania decyzji biznesowych.
Jak efektywnie skorzystać z doradztwa ubezpieczeniowego przy pracy za granicą
Jak efektywnie skorzystać z doradztwa ubezpieczeniowego przy pracy za granicą
Poznaj kluczowe kroki, aby znaleźć najlepsze doradztwo ubezpieczeniowe za granicą. Dowiedz się, jak skutecznie ochronić swoje interesy i zabezpieczyć przyszłość podczas pracy poza krajem.
Fotografia produktowa jako kluczowy element w e-commerce
Fotografia produktowa jako kluczowy element w e-commerce
Fotografia produktowa w e-commerce: Kluczowa dla wizerunku i sprzedaży.
Ostatnie wpisy