Your Kaya. Ciałopozytywny marketing bez tabu

Case Study
Your Kaya. Ciałopozytywny marketing bez tabu
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Czyżbyśmy w końcu doczekali czasów, w których z piedestału zostaną zrzucone kłamliwe i wyidealizowane obrazy ludzkiego ciała, i w których każdy będzie mógł cieszyć się swoją cielesnością bez stresu i wstydu? Narracja kampanii prowadzonej przez Your Kaya daje nadzieję, że tak właśnie się stanie!

Ciało gotowe na bikini to… każde ciało! O ciałopozytywnej narracji Your KAYA

Temat bodyshamingu i ruchu bodypositive są ostatnio niemal tak gorące jak lipcowe dni. Po kilku latach “fit propagandy” i ogromnego społecznego zwrotu w stronę zdrowego żywienia, dbania o sylwetkę i regularnych ćwiczeń, coraz więcej osób zaczęło zastanawiać się, czy aby ten, z pozoru pozytywny trend nie zaczął przybierać formy kolejnego fanatyzmu i absurdu, wpędzającego rzesze ludzi w jeszcze większe kompleksy. Media głównego nurtu, a przede wszystkim te społecznościowe, codziennie karmią nas obrazami idealnych ciał nie tylko celebrytów, ale także naszych znajomych. Jak jeden mąż przekonują naturalnie, że wszystko w naszych rękach: trzymanie ścisłej diety to świetna zabawa, a na jogging o 4:30 wstają każdego dnia z uśmiechem na ustach. Nic więc dziwnego, że patrząc na swoje odbicie w lustrze, coraz więcej osób czuje się nieatrakcyjnie. 

Ten rosnący problem nie umknął na szczęście wielu wpływowym osobom i markom, które za cel postawiły sobie edukację w kwestii akceptacji ciała. Jedną z nich jest polska marka ekologicznych produktów do higieny intymnej Your KAYA. 

Gotowi na lato?

Your KAYA za pośrednictwem mediów społecznościowych i bloga sukcesywnie stara się przygotować ciała Polek i Polaków na letnie plażowanie. Brzmiałoby to zupełnie nieoryginalnie gdyby nie fakt, że marka chce przygotować nas na ten okres mentalnie. Celem jest uświadomienie o absurdzie rzeczywistości, w jakiej żyjemy. Marka pragnie sprawić, abyśmy pokochali siebie takimi, jakimi jesteśmy. Firma regularnie publikuje na swoim Instagramie posty dotyczące przede wszystkim kobiecej cielesności i oswajania się z nią. Z uwagi na oferowane produkty punktem wyjścia były klasyczne, polskie tematy tabu, takie jak menstruacja. Otwarte podejście do okresu, z którym mierzy się co miesiąc ponad połowa polskiego społeczeństwa, to na rynku prawdziwy powiew świeżości, ponieważ przez lata temat ten był uporczywie zamiatany pod dywan i uznawany za jeden z najbardziej wstydliwych. Zarówno naturalna wrażliwość na ważne społecznie problemy, jak i ciepły odbiór użytkowników skłoniły markę do zaangażowania się w kolejne kampanie, między innymi tą przeciw bodyshamingowi. 

Od jakiegoś czasu na oficjalnej stronie Your KAYA regularnie pojawiają się artykuły podejmujące tematykę samoakceptacji, a także uwrażliwiające na zjawisko wspomnianego bodyshamingu – jego oznak oraz metod ochrony przed nim. Bogate treści artykułów na stronie są dodatkowo uzupełniane infografikami na Facebooku i Instagramie firmy. Dowiadujemy się z nich w końcu prawdy, czyli tego, że każde ciało – niezależnie od kilogramów, odcienia skóry, stopnia owłosienia i stopnia publicznego wyeksponowania – jest piękne i zasługuje na szacunek i miłość, przede wszystkim nas samych. Przekaz kampanii Your KAYA jest o tyle ujmujący, że stara się burzyć negatywne stereotypy i przy tym nikogo nie wyklucza – ani tych kochających codzienne treningi, ani miłośników leżakowania i oglądania ulubionych seriali.  

Przeczytaj też: http://medialis.pl/case-study/booksy-czyli-polska-aplikacja-dla-branzy-beauty-ktora-podbija-swiat/

Zdjęcie główne: Pexels/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak zastosowanie technik graficznych może poprawić efektywność twojej komunikacji?
Jak zastosowanie technik graficznych może poprawić efektywność twojej komunikacji?
Odkryj, jak unikalne techniki graficzne mogą zwiększyć skuteczność twojej komunikacji, poprawiając zrozumienie i przyciągając większą uwagę.
Jak skuteczne szkolenia online mogą kształtować przyszłość edukacji?
Jak skuteczne szkolenia online mogą kształtować przyszłość edukacji?
Dowiedz się, w jaki sposób cyfrowe nauczanie zmienia formę edukacji i jak zaawansowane szkolenia internetowe wpływają na rozwój sektora oświaty.
Jak optymalizować treści, aby przyciągały ruch organiczny
Jak optymalizować treści, aby przyciągały ruch organiczny
Odkryj tajniki efektywnej optymalizacji treści. Poznaj techniki i strategie, dzięki którym Twoja strona przyciągnie większą ilość ruchu organicznego.
Ostatnie wpisy