Co zrobić, by odbiorcy otwierali Twoje e-maile?

Co zrobić, by odbiorcy otwierali Twoje e-maile?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Trudno wyobrazić sobie współczesne życie zawodowe bez wysyłania i odbierania e-maili. W idealnej rzeczywistości nasze wiadomość zawsze trafiają tam, gdzie powinny, i są otwierane. Zdarza się jednak, że e-maile nie spotykają się z zainteresowaniem lub zostają uznane za spam. Jak tego uniknąć?

Według statystyk ponad 54% wysłanych na świecie e-maili stanowi spam. Z tego powodu dostawcy poczty elektronicznej opracowują coraz skuteczniejsze rozwiązania, które pomagają odróżnić spam od wiadomości marketerów działających zgodnie z zasadami permission marketing (marketing za przyzwoleniem). Jeżeli zależy nam, aby nasze e-maile trafiały do odbiorców, a nie na listę spam, musimy pamiętać o kilku kwestiach. Powinniśmy także wiedzieć, co może sprawiać, że odbiorcy niechętnie otwierają wiadomości i jak temu zaradzić. Podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę.

Dlaczego odbiorcy ignorują nasze e-maile?

Nawet jeśli nasze wiadomości nie są oznaczane jako spam, wciąż często pozostają ignorowane. Może być kilka powodów, przez które e-maile nie są otwierane.

Zbyt częste wysyłanie wiadomości

Nic dziwnego, że odbiorcy z czasem zaczynają ignorować nasze wiadomości, skoro zalewamy ich e-mailami każdego dnia. Respondenci wskazują, że zbyt duża liczba otrzymywanych wiadomości jest głównym powodem wypisywania się z newslettera. Jak tego uniknąć? Po prostu zmniejszyć częstotliwość wysyłania e-maili i sprawdzić, czy wzrośnie aktywność odbiorców.

Nieregularne wysyłanie wiadomości

Nie tylko zbyt częste wysyłanie wiadomości może nam szkodzić. Podobnie sprawa ma się z nieregularną wysyłką e-maili. Odbiorcy mogą z czasem zapomnieć, że zapisali się na newsletter i przestać odczytywać wiadomości. Warto więc zadbać o regularność wysyłki – e-maile wysyłane dwa razy w tygodniu będą optymalnym rozwiązaniem.

Niska dostarczalność

Często zdarza się, że odbiorcy nie czytają naszych wiadomości, ponieważ e-maile do nich nie docierają. Może wynikać to z niskiej dostarczalności, która zależy między innymi od systemu do e-mail marketingu czy reakcji odbiorców na otrzymane wiadomości (na przykład wyrzucanie do kosza bez otwarcia). Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest weryfikowanie poziomu dostarczalności wiadomości. W tym celu powinniśmy regularnie analizować statystyki wysyłek, w tym wskaźnik otwarć (OR) oraz liczbę odbić twardych i miękkich.

Jak tworzyć e-maile, które nie trafią do spamu?

Wiemy już, co może powodować brak zainteresowania naszymi wiadomościami ze strony odbiorców i jak temu zaradzić. Teraz skupmy się na tym, aby e-maile nie trafiały do spamu.

Temat wiadomości

Niektórzy marketerzy stosują nieuczciwe sztuczki, aby wprowadzić odbiorców w błąd i skłonić ich do otworzenia e-maila. Najpopularniejszym sposobem jest umieszczanie w temacie wiadomości skrótu Re: lub FWD:, które sugerują kontynuowanie komunikacji. Nie nadużywajmy zaufania odbiorców, którzy taką wiadomość mogą od razu oznaczyć jako spam. Dbajmy o to, aby temat wiadomości zawsze odpowiadał jej treści.

Nadawca wiadomości

Nazwa nadawcy, podobnie jak temat wiadomości, należy do kluczowych informacji, na podstawie których odbiorca decyduje, czy w ogóle otworzy e-mail. Wiadomości powinny być wysyłane przez jednego i niezmiennego nadawcę, ponieważ częste zmiany nadawcy mogą budzić nieufność wśród odbiorców.

Zdj. główne: pixelcreatures/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Majowa zmiana algorytmu Google. Znamy nowe czynniki rankingowe!
Majowa zmiana algorytmu Google. Znamy nowe czynniki rankingowe!
Page Experience Signals to nowy czynnik rankingowy wyszukiwarek wdrażany w maju przez Google. Celem cyfrowego giganta jest zadbanie o treść […]
Wprowadzenie systemu zarządzania zapasami a wskaźnik rotacji – dlaczego warto?
Wprowadzenie systemu zarządzania zapasami a wskaźnik rotacji – dlaczego warto?
Wprowadzenie systemu zarządzania zapasami w firmie to kluczowy element efektywnego i sprawnego zarządzania magazynem. Jednym z ważnych wskaźników, który pozwala na kontrolę i optymalizację poziomu zapasów, jest wskaźnik rotacji zapasów. W tym artykule omówimy, dlaczego warto wprowadzić system zarządzania zapasami oraz jak wskaźnik rotacji zapasów może pomóc w optymalizacji działania firmy.
Gwarancja należytego wykonania kontraktu – jak mogą zabezpieczyć twoją firmę i poprawić jej płynność finansową
Gwarancja należytego wykonania kontraktu – jak mogą zabezpieczyć twoją firmę i poprawić jej płynność finansową
Poznaj, jak gwarancje należytego wykonania kontraktu mogą chronić Twoją firmę i wspierać finansowy rozwój. Odkryj, czym są, jak działają i jakie oferują korzyści.
Ostatnie wpisy