Co zrobić, by odbiorcy otwierali Twoje e-maile?

Co zrobić, by odbiorcy otwierali Twoje e-maile?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Trudno wyobrazić sobie współczesne życie zawodowe bez wysyłania i odbierania e-maili. W idealnej rzeczywistości nasze wiadomość zawsze trafiają tam, gdzie powinny, i są otwierane. Zdarza się jednak, że e-maile nie spotykają się z zainteresowaniem lub zostają uznane za spam. Jak tego uniknąć?

Według statystyk ponad 54% wysłanych na świecie e-maili stanowi spam. Z tego powodu dostawcy poczty elektronicznej opracowują coraz skuteczniejsze rozwiązania, które pomagają odróżnić spam od wiadomości marketerów działających zgodnie z zasadami permission marketing (marketing za przyzwoleniem). Jeżeli zależy nam, aby nasze e-maile trafiały do odbiorców, a nie na listę spam, musimy pamiętać o kilku kwestiach. Powinniśmy także wiedzieć, co może sprawiać, że odbiorcy niechętnie otwierają wiadomości i jak temu zaradzić. Podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę.

Dlaczego odbiorcy ignorują nasze e-maile?

Nawet jeśli nasze wiadomości nie są oznaczane jako spam, wciąż często pozostają ignorowane. Może być kilka powodów, przez które e-maile nie są otwierane.

Zbyt częste wysyłanie wiadomości

Nic dziwnego, że odbiorcy z czasem zaczynają ignorować nasze wiadomości, skoro zalewamy ich e-mailami każdego dnia. Respondenci wskazują, że zbyt duża liczba otrzymywanych wiadomości jest głównym powodem wypisywania się z newslettera. Jak tego uniknąć? Po prostu zmniejszyć częstotliwość wysyłania e-maili i sprawdzić, czy wzrośnie aktywność odbiorców.

Nieregularne wysyłanie wiadomości

Nie tylko zbyt częste wysyłanie wiadomości może nam szkodzić. Podobnie sprawa ma się z nieregularną wysyłką e-maili. Odbiorcy mogą z czasem zapomnieć, że zapisali się na newsletter i przestać odczytywać wiadomości. Warto więc zadbać o regularność wysyłki – e-maile wysyłane dwa razy w tygodniu będą optymalnym rozwiązaniem.

Niska dostarczalność

Często zdarza się, że odbiorcy nie czytają naszych wiadomości, ponieważ e-maile do nich nie docierają. Może wynikać to z niskiej dostarczalności, która zależy między innymi od systemu do e-mail marketingu czy reakcji odbiorców na otrzymane wiadomości (na przykład wyrzucanie do kosza bez otwarcia). Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest weryfikowanie poziomu dostarczalności wiadomości. W tym celu powinniśmy regularnie analizować statystyki wysyłek, w tym wskaźnik otwarć (OR) oraz liczbę odbić twardych i miękkich.

Jak tworzyć e-maile, które nie trafią do spamu?

Wiemy już, co może powodować brak zainteresowania naszymi wiadomościami ze strony odbiorców i jak temu zaradzić. Teraz skupmy się na tym, aby e-maile nie trafiały do spamu.

Temat wiadomości

Niektórzy marketerzy stosują nieuczciwe sztuczki, aby wprowadzić odbiorców w błąd i skłonić ich do otworzenia e-maila. Najpopularniejszym sposobem jest umieszczanie w temacie wiadomości skrótu Re: lub FWD:, które sugerują kontynuowanie komunikacji. Nie nadużywajmy zaufania odbiorców, którzy taką wiadomość mogą od razu oznaczyć jako spam. Dbajmy o to, aby temat wiadomości zawsze odpowiadał jej treści.

Nadawca wiadomości

Nazwa nadawcy, podobnie jak temat wiadomości, należy do kluczowych informacji, na podstawie których odbiorca decyduje, czy w ogóle otworzy e-mail. Wiadomości powinny być wysyłane przez jednego i niezmiennego nadawcę, ponieważ częste zmiany nadawcy mogą budzić nieufność wśród odbiorców.

Zdj. główne: pixelcreatures/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jakie korzyści niesie ze sobą zdobycie certyfikatu językowego dla rozwoju kariery zawodowej?
Jakie korzyści niesie ze sobą zdobycie certyfikatu językowego dla rozwoju kariery zawodowej?
Odkryj, jak certyfikaty językowe mogą przyczynić się do rozwoju kariery zawodowej i zdobyć przewagę na rynku pracy. Dowiedz się, jakie możliwości mogą się przed Tobą otworzyć.
Dlaczego warto poprosić o profesjonalną pomoc, w trakcie pisania prac dyplomowych?
Dlaczego warto poprosić o profesjonalną pomoc, w trakcie pisania prac dyplomowych?
Warto zauważyć, że wiele osób decyduje się na poproszenie o profesjonalną pomoc w trakcie pisania takich prac, a istnieje wiele powodów, dlaczego takie wsparcie może być wartościowe.
Wykładzina do biura – dlaczego jest to najlepsze rozwiązanie na podłogę?
Wykładzina do biura – dlaczego jest to najlepsze rozwiązanie na podłogę?
Wybór odpowiedniej podłogi dla biura może mieć ogromne znaczenie dla wydajności i komfortu pracowników.
Ostatnie wpisy