Co zrobić, by odbiorcy otwierali Twoje e-maile?

Co zrobić, by odbiorcy otwierali Twoje e-maile?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Trudno wyobrazić sobie współczesne życie zawodowe bez wysyłania i odbierania e-maili. W idealnej rzeczywistości nasze wiadomość zawsze trafiają tam, gdzie powinny, i są otwierane. Zdarza się jednak, że e-maile nie spotykają się z zainteresowaniem lub zostają uznane za spam. Jak tego uniknąć?

Według statystyk ponad 54% wysłanych na świecie e-maili stanowi spam. Z tego powodu dostawcy poczty elektronicznej opracowują coraz skuteczniejsze rozwiązania, które pomagają odróżnić spam od wiadomości marketerów działających zgodnie z zasadami permission marketing (marketing za przyzwoleniem). Jeżeli zależy nam, aby nasze e-maile trafiały do odbiorców, a nie na listę spam, musimy pamiętać o kilku kwestiach. Powinniśmy także wiedzieć, co może sprawiać, że odbiorcy niechętnie otwierają wiadomości i jak temu zaradzić. Podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę.

Dlaczego odbiorcy ignorują nasze e-maile?

Nawet jeśli nasze wiadomości nie są oznaczane jako spam, wciąż często pozostają ignorowane. Może być kilka powodów, przez które e-maile nie są otwierane.

Zbyt częste wysyłanie wiadomości

Nic dziwnego, że odbiorcy z czasem zaczynają ignorować nasze wiadomości, skoro zalewamy ich e-mailami każdego dnia. Respondenci wskazują, że zbyt duża liczba otrzymywanych wiadomości jest głównym powodem wypisywania się z newslettera. Jak tego uniknąć? Po prostu zmniejszyć częstotliwość wysyłania e-maili i sprawdzić, czy wzrośnie aktywność odbiorców.

Nieregularne wysyłanie wiadomości

Nie tylko zbyt częste wysyłanie wiadomości może nam szkodzić. Podobnie sprawa ma się z nieregularną wysyłką e-maili. Odbiorcy mogą z czasem zapomnieć, że zapisali się na newsletter i przestać odczytywać wiadomości. Warto więc zadbać o regularność wysyłki – e-maile wysyłane dwa razy w tygodniu będą optymalnym rozwiązaniem.

Niska dostarczalność

Często zdarza się, że odbiorcy nie czytają naszych wiadomości, ponieważ e-maile do nich nie docierają. Może wynikać to z niskiej dostarczalności, która zależy między innymi od systemu do e-mail marketingu czy reakcji odbiorców na otrzymane wiadomości (na przykład wyrzucanie do kosza bez otwarcia). Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest weryfikowanie poziomu dostarczalności wiadomości. W tym celu powinniśmy regularnie analizować statystyki wysyłek, w tym wskaźnik otwarć (OR) oraz liczbę odbić twardych i miękkich.

Jak tworzyć e-maile, które nie trafią do spamu?

Wiemy już, co może powodować brak zainteresowania naszymi wiadomościami ze strony odbiorców i jak temu zaradzić. Teraz skupmy się na tym, aby e-maile nie trafiały do spamu.

Temat wiadomości

Niektórzy marketerzy stosują nieuczciwe sztuczki, aby wprowadzić odbiorców w błąd i skłonić ich do otworzenia e-maila. Najpopularniejszym sposobem jest umieszczanie w temacie wiadomości skrótu Re: lub FWD:, które sugerują kontynuowanie komunikacji. Nie nadużywajmy zaufania odbiorców, którzy taką wiadomość mogą od razu oznaczyć jako spam. Dbajmy o to, aby temat wiadomości zawsze odpowiadał jej treści.

Nadawca wiadomości

Nazwa nadawcy, podobnie jak temat wiadomości, należy do kluczowych informacji, na podstawie których odbiorca decyduje, czy w ogóle otworzy e-mail. Wiadomości powinny być wysyłane przez jednego i niezmiennego nadawcę, ponieważ częste zmiany nadawcy mogą budzić nieufność wśród odbiorców.

Zdj. główne: pixelcreatures/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Taśma polipropylenowa – jak zakupić odpowiednią, adekwatną do swoich potrzeb pakowania?
Taśma polipropylenowa – jak zakupić odpowiednią, adekwatną do swoich potrzeb pakowania?
Poradnik dla osób szukających idealnej taśmy polipropylenowej. Omawiamy różne typy, zastosowania oraz kluczowe czynniki, które powinieneś wziąć pod uwagę podczas wyboru taśmy do pakowania.
Jak skuteczna strategia dostosowana do klienta może przyczynić się do poprawy wydajności Twojego przedsiębiorstwa
Jak skuteczna strategia dostosowana do klienta może przyczynić się do poprawy wydajności Twojego przedsiębiorstwa
Odkryj, jak dostosowana do potrzeb klienta strategia biznesowa wpływa na wzrost efektywności Twojej firmy. Poznaj wskazówki do tworzenia skutecznego planu działań.
Czy personalizacja oferty to klucz do sukcesu w sprzedaży internetowej?
Czy personalizacja oferty to klucz do sukcesu w sprzedaży internetowej?
Dowiedz się, jak personalizacja oferty może zwiększyć Twoją sprzedaż internetową oraz dlaczego jest kluczowym elementem skutecznej strategii e-commerce.
Ostatnie wpisy