niedziela, 3 marca, 2024

W dobie Internetu każdego dnia powstają setki, jeśli nie tysiące nowych stron internetowych – nie wszystkie z nich jednak będziemy w stanie znaleźć w wyszukiwarce Google. Powód jest prozaiczny – wyszukując treści w sieci zazwyczaj ograniczamy się do dwóch pierwszych stron z wynikami wyszukiwania. Jeśli zatem chcemy, by prowadzona przez nas strona WWW lub sklep internetowy znalazły się w czołówce wyników, musimy podjąć odpowiednie działania, zwane potocznie pozycjonowaniem, czym jest SEO.

SEO, czyli… co?

Pod tajemniczym skrótem SEO kryje się angielski termin Search Engine Opitimization, oznaczający optymalizację wyszukiwarki. Innymi słowy -są to rozmaite czynności, mające na celu wzmocnienie pozycji naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Wśród działań związanych z pozycjonowaniem wskazać można zarówno odpowiednią budowę tekstów, by możliwe było ich odnalezienie za pomocą wyszukiwarki Google, jak również działania zmierzające do optymalizacji kodu witryny oraz tzw. działania off page, czyli poza obszarem naszej strony internetowej, jak choćby budowanie linków.

Mając na uwadze szeroki zakres zagadnień związanych z SEO, warto rozważyć, czy pozycjonowanie strony powinna wykonywać jedna osoba, będąca jej twórcą, czy też lepiej postawić na współpracę z profesjonalistami. Szczęśliwie, jeśli chodzi o pozycjonowanie Warszawa i inne miejscowości obfitują w agencje marketingowe i agencje SEO, które są w stanie kompleksowo zająć się pozycjonowaniem stron, wykorzystując wieloletnie doświadczenie oraz znajomość nieustannie zmieniających się zasad lub praktyk SEO.

O czym pamiętać, pozycjonując stronę na WordPressie?

Mając na uwadze pozycjonowanie WordPress, warto przede wszystkim zadbać o to, by tworzone przez nas treści miały odpowiednią strukturę. Znaczenie tu mają zwłaszcza stosowane przez nas nagłówki H1 i H2, dzielące treść na mniejsze partie – czytelniejsze zarówno dla użytkownika, jak i dla wyszukiwarki internetowej. Równie ważne jest stosowanie słów i fraz kluczowych, na jakie chcemy się pozycjonować w wyszukiwarce, warto jednak uważać, by nie przesadzić z nadmiernym ich zagęszczeniem w treści, gdyż odbije się to na jakości naszych publikacji.

Wśród innych działań, które powinniśmy podjąć sami lub z pomocą agencji SEO, warto wymienić między innymi marketing w social media, pozwalający na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, którzy mogą być zainteresowani naszymi produktami lub usługami, a  także link building. Proces ten polega na pozyskiwaniu na stronach internetowych o dobrej reputacji linków, prowadzących bezpośrednio do naszej witryny, nie tylko w celach reklamowych, ale także w celu wzmocnienia pozycji naszej strony w wyszukiwarce internetowej.

Zdj. główne: Myriam Jessier/unsplash.com

0 Komentarze

Zostaw komentarz