Page Experience Signals to nowy czynnik rankingowy wyszukiwarek wdrażany w maju przez Google. Celem cyfrowego giganta jest zadbanie o treść i dostarczanie użytkownikom contentu z możliwie najwyższej półki. Co jeszcze kryje się za modernizacją algorytmu?
Czas ładowania, interaktywność czy stabilność wizualna, czyli tzw. Core Web Vitals, były do tej pory głównymi czynnikami branymi pod uwagę podczas tworzenia rankingów stron internetowych przez wyszukiwarki. Od niedawna Google wprowadził jednak nowy czynnik, nazwany Page Experience Signals. Jego główne zadania to przesunięcie siły ciężkości na jakość stron, ich autorytet czy użyteczność.
Priorytetem dla firmy jest sprawne dostarczanie użytkownikom wyszukiwarki stron, na których będą mogli polegać, na których znajdą wartościowe, sprawdzone treści i które pozbawione będą agresywnych reklam czy niestosownych elementów. Z tego względu, jako przedsiębiorcy, powinniśmy zadbać o to, aby nasza witryna bogata była w bezpieczne, istotne linki. Firma powinna być widoczna na portalach społecznościowych, a tym samym bardziej godna zaufania.